Audi S4 B8 B8.5

„StartLine“ galimybės patobulinti „Audi S4“ ir „S5“ modelius

Dėl greičio pamišę vokiečiai, stengiasi kurti tokius automobilius, kurie būtų ne tik greiti, bet ir praktiški, bei tinkami kasdieniam naudojimui. Būtent toks yra ir „Audi S4“ B8 modelis, gamintas nuo 2009 iki 2016 metų. Šios kartos „S4“ buvo gaminama sedano ir universalo kėbulo tipais, o jėgos agregatu dalinosi su „Audi S5“ kupė ir kabrioletu.

 

Greitas, kompaktiškas, bet pakankamai praktiškas „Audi S4“ yra optimalus pasirinkimas tiems, kurie nori, kad jų kasdienis automobilis būtų greitesnis už didžiąją dalį kitų. Kad standartinis „S4“ yra greitas, įrodo šio automobilio techninės charakteristikos. Maksimalų greitį riboja elektronika, todėl spidometro rodyklė sustoja ties 250 km/h riba. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h priklauso nuo to, ar „S4“ turi mechaninę pavarų dėžę, ar automatinę „S-Tronic“. Taip pat įtaką daro ir kėbulo tipas. Greičiausias šeimoje, „S4“ sedanas su mechanine pavarų dėžę, nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 5,1 sekundės, universalas per 5,2 sekundės. Automatinę dėžę turintys modeliai šiek tiek lėtesni. Sedanas iki 100 km/h įsibėgėja per 5,3 sekundės, atitinkamai universalas, per 5,4 sekundės.

Į B8 „Audi S4“ buvo montuojamas 3,0 l darbinio tūrio TFSI, V6 benzininis variklis. Kiek neįprasta kalbant apie galingus „Audi“ variklius, kad šiam papildomą oro srautą tiekia ne turbina, bet mechaninis kompresorius. Jo dėka, variklis pasiekia 330 arklio galių ir 440 Nm sukimo momentą. Lygiai toks pats variklis, su tokiu pat galingumu, montuojamas ir į „Audi S5“ kabrioletą bei penkių durų liftbeką, tuo tarpu „S5“ kupė, iki 2012-ųjų metų, naudojo 4,2 l darbinio tūrio FSI, V8 benzininį variklį. Po modelio atnaujinimo, pradėtas montuoti 3.0 l TFSI variklis, kuris pasižymi ne tik galia, bet yra ir pakankamai ekonomiškas. Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės degalų sąnaudos 100-ui kilometrų nesiekia 10 litrų. Tiek „Audi S4“, tiek „S5“, turi „Quattro“ visų varančiųjų ratų sistemą. Tai užtikrina gerą sukibimą pajudant iš vietos ir didesnį stabilumą įveikiant posūkius. Gale, standartiškai sumontuotas sportinis „Audi“ diferencialas, kuris prisideda prie geresnio automobilio valdymo, taip pat suteikia geresnį bendrą svorio balansą.

„StartLine“ modifikacijos skirtos „Audi S4“ ir „S5“ modeliams

 

Nors 330 arklio galių, nėra mažai, tačiau 3.0 l TFSI variklis savyje turi daugiau potencialo, kurį atrasti galima atliekant tam tikrus tobulinimo darbus. „StartLine“ žino, ką ir kaip reikia atlikti, norint padidinti šio variklio galingumą. Pirmas lygis, variklio valdymo kompiuterio perprogramavimas, kuris padeda pasiekti 400 arklio galių ribą. Antras lygis leidžia pasiekti 460 arklio galių, tačiau norint tokio rezultato, tenka atlikti mechaninius pakeitimus. Reikia modifikuoti oro paėmimo ir išmetimo sistemas, standartines pakeičiant į didesnio našumo. Taip pat reikia keisti mechaninio kompresoriaus ir alkūninio veleno skriemulius. Tai leidžia pasiekti aukštesnį į variklį papildomai tiekiamo oro slėgį ir kiekį. Galiausiai, įrašoma ir nauja variklio valdymo programa, kad viskas veiktų kaip iš natų. Trečiuoju lygiu galima pasiekti daugiau nei 500 arklio galių. Ir šiuo atveju tenka keisti mechaninio kompresoriaus skriemulius, tačiau į kitokius nei antro lygio modifikacijoje. Taip pat sumontuojamas papildomas tarpinis oro aušintuvas, skirtas kompresoriaus tiekiamo oro aušinimui. Šalia naujos išmetimo sistemos, patobulinami ir išmetimo kolektoriai. Kad 500 arklio galių riba pasiekiama ir viskas veikia efektyviai, įrodo Edvino Einikio lenktynėms skirtas „Audi S4“ sedanas. Automobilis sėkmingai suka ratus lenktynių trasoje maksimaliomis apkrovomis. Toks agresvus režimas leidžia patikrinti ar viskas veikia stabiliai ir patikimai, bei leidžia garantuoti, kad ir į kitą automobilį sumontuotos tokios pačios modifikacijos, leis be galvos skausmo mėgautis padidėjusiu galingumu. Šis į „Audi S4“ ir „S5“ modeliu montuojamas variklis turi plačias galimybes modifikacijoms, ypač dėl to, kad standartinius alkūninio veleno ir mechaninio kompresoriaus skriemulius galima keisti į įvairaus dydžio ir atliekant skirtingas variacijas, galima pasiekti skirtingus rezultatus ir patenkinti praktiškai bet kokius vairuotojo poreikius tiek atsižvelgiant į variklio galingumą, tiek į tai, kaip tą galią išnaudoti.

 

Tačiau galimas modifikacijų sąrašas ties varikliu nesibaigia. Norint efektyviai išnaudoti automobilio galingumą, reikia užtikrinti ir gerą pavarų dėžės darbą, todėl „StartLine“ atlieka ir „S-Tronic“ automatinės greičių dėžės programavimo darbus. Atliktos modifikacijos leidžia pagreitinti pavarų perjungimą, atliekamas „Launch Control“ sistemos korekcijos optimizuojant startinių variklio sūkių ribą, padidinimas sankabų suspaudimas ir atliekama pavarų perjungimo korekcija automatiniu režimu. Tai leidžia geriau išnaudoti variklio galią, nes pavaros perjungiamos tuo metu, kai variklis pasiekęs savo galios piką, todėl įjungus aukštesnę pavarą automobilis ir toliau tolygiai ir greitai bėgėjasi. Atlikus visas modifikacijas, galima mėgautis ne tik sklandesniu važiavimu, bet ir greitesniu bei staigesniu įsibėgėjimu.

Visos „StartLine“ modifikacijos atliekamos tik prieš tai jas išmėginus, todėl garantuojama kokybė ir patvarumas. Tiek „Audi S4“, tiek bet kuris „S5“, gali būti modifikuojami pagal kliento pageidavimus, atsižvelgiant į jo poreikius ir finansines galimybes.  




Copyright @ Startline.lt 2019