Nissan GTR 1200hp

 

Limitų neturintis, „StartLine“ išugdytas „Nissan GT-R“

Kai gamintojas kuria naują automobilį, nesvarbu, sportišką ar tiesiog eilinį hečbeką, jis palieka galios rezervą. Tai gali būti vos keliolika arklio galių, galima atrasti ir kelias dešimtis. Tačiau yra automobilių, kurių galios rezervai gali būti neišsemiami, vien dėl to, kad pakeitus tam tikrus elementus, visos įmanomos ribos nustumiamos dar šiek tiek toliau. Būtent šiai kategorijai priklauso ir „Nissan GT-R R35“.

Dar 2007-iais metais debiutavęs „Nissan GT-R R35“, švelniai tariant, sudrebino sportinių automobilių klubą. Labai galingas, itin greitas ir technologiškai pažangus dviduris kupė, buvo pasirengęs įrodyti, kad jis gali konkuruoti su tokiais grandais, kaip „Porsche 911 Turbo“, „Audi R8“ ar net „Lamborghini Gallardo“. Vienas svarbiausių „GT-R“ privalumumų, sąlyginai nedidelė kaina. Ne vieno bandymo metu, „GT-R“ įrodė, kad gali būti greitesnis už dvigubai ar trigubai brangesnius superautomobilius.

Pasaulinį pripažinimą „GT-R R35“ modeliui pelnė galimybės, kurias jis gali demonstruoti dėka naujausių technologijų. Pavyzdžiui dviejų sankabų, šešių pavarų pusiau automatinė greičių dėžė valdoma kompiuterio, kuris duomenis surenka iš gausybės kitų daviklių ir jutiklių, taip galėdamas parinkti optimaliausią laiką pavarą perjungti į aukštesnę ar žemesnę. Tai ir itin greitai veikianti pavarų dėžė, nes tiesiogine ta žodžio prasme, „Nissan GT-R“ pavaros perjungiamos per akimirką – 0,15 milisekundės. Dėmesio verta ir į „GT-R“ sumontuota visų varančiųjų ratų pavara. Į priekį visais ratais automobilis varomas kai pajuda iš vietos arba reikia papildomo sukibimo įveikiant posūkius. Įsibėgėjus, variklio galia į priekinius ratus nebesiunčiama, tokiu būdu sumažinami galios nuostoliai ir pasipriešinimas, todėl „GT-R“ gali pasiekti didesnį nei 300 km/h greitį.

 

Variklis šiame automobilyje sumontuotas priekyje, todėl norint pasiekti kaip įmanoma geresnį svorio paskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių, pavarų dėžė sumontuota automobilio gale. Tokiu būdu pavyko pasiekti, kad svorio balansas būtų labai arti idealaus 50:50 santykio. Į priekį „GT-R“ varomas VR38DETT vardu pavadinto variklio. Tai 3,8 l darbinio tūrio, V6 benzininis variklis, kuriam papildomą kvėpavimą užtikrina dvi turbinos. Įdomu tai, kad šis variklis surenkamas rankomis, visiškai hermetiškoje patalpoje, kad į variklį nepakliūtų nei menkiausia dulkė. Cilindrų blokas pagamintas iš aliuminio, todėl yra lengvas ir gerai skaidantis karštį, tačiau cilindrų vidus padengtas 0,15 mm itin tvirto plieno storio sluoksniu. Šis plienas dengiamas plazminiu būdu.

Gamybos pradžioje, nuo 2007-ųjų iki 2010-ųjų, standartinis „Nissan GT-R R35“ turėjo beveik 480 arklio galių. Tiek pakako, kad tokia kaimenė arklių, kartu su visomis technologijomis priešakyje, leistų „GT-R“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti vos per tris sekundes. Tai laikas, kurio gali pavydeti kur kas brangesni ir labiau liaupsinami sportiniai automobiliai. Bėgant metams, „GT-R“ buvo atnaujinamas ne tik vizualiai, bet ir techniškai. Nuo 2010-ųjų iki 2012-ųjų metų gaminti modeliai turėjo 520 arklio galių. Nuo 2013-ųjų, standartiniai modeliai turi beveik 550 arklių. Galingiausia gamyklinė „GT-R“ versija „Nismo“, išspaudžia beveik 600 arklio galių.

Nepaisant itin sudėtingų naujausių technologijų bei ir taip puikių rodiklių, „GT-R R35“ yra vienas dažniausiai modifikuojamų automobilių pasaulyje. Puikus variklis, tvirta transmisija ir dėkinga „GT-R“ konstrukcija, leidžia jį modifikuoti praktiškai taip laisvai, kaip tik širdis geidžia. Antrinėje rinkoje galima rinktis iš gausybės detalių, kurios gali padaryti vienokį ar kitokį poveikį automobilio galingumui. „StartLine“ savo kailiu patyrė, ką reiškia modifikuoti „GT-R“ ir priauginti jam dvigubai daugiau arklio galių, nei jis turėjo standartiškai. Automobilis buvo tobulinamas nuosekliai, keliais etapais, todėl proceso metu, buvo sukurti net keli galios didinimo lygiai.

„Nissan GT-R“ modifikavimo abėcėlė pagal „StartLine“

 

Norint, kad ir minimalaus efekto, „GT-R“ galia gali būti padidinta vien tik variklio valdymo kompiuterio perprogramavimo dėka. Tai pigiausias ir paprasčiausias būdas variklyje apgyvendinti keliomis dešimtis daugiau arklių. Jeigu norisi daugiau, teks modifikuoti oro paėmimo ir išmetimo sistemas. Ką daryti jeigu norisi variklio galią padvigubinti? Į šį klausimą atsakymą „StartLine“ jau surado. Daug valandų praleidus atliekant mechaninius pakeitimus, ne mažiau jų prireikė norint ir viską sustyguoti taip, kad „GT-R“ galiausiai pasiektų tokį lygį, kaip „Stradivarijaus“ smuikai.

Automobilio širdis ir varomoji jėga variklis, buvo pilnai išrinktas ir gavo krūvą naujų detalių. Pirmiausiai „GT-R“ variklis gavo naujus ARP, itin tvirto metalo varžtus. Didinant galingumą, varikliui būtina užtikrinti gerą tepimą, todėl buvo padidintas alyvos aušintuvas ir padidintas tepimo linijų našumas. Modifikuoti tiek įsiurbimo, tiek išmetimo vožtuvai, kuriems užmautos dvigubos „Supertech“ spyruoklės, o vožtuvus valdo nauji „Tomei“ įsiurbimo ir išmetimo velenėliai. Norint, kad variklis neišsibarstytų pasiekus atitinkamą galigumą, reikia sustiprinti ir tam tikrus vidinius variklio elementus. Todėl „StartLine“ modifikuotas „GT-R“ gavo kaltinius „Carillo“ švaistiklius, kaltinius „JE“ stūmoklius ir „King Racing“ įdėklus. Pakeitus tiek, naujos žvaigždės, grandinės ir įtempėjai yra tik ledkalnio viršūnė.

Dabar, šiame „Nissan GT-R“ sumontuotas VR38DETT variklis turi dvi modifikuotas turbinas, kurios, palyginus su standartinėmis, yra žymiai našesnės. Tačiau modifikuotos buvo ne tik jos, bet ir viskas aplink jas. Nauji į turbinas ateinantys ir iš jų išeinantys vamzdžiai, išmetimo kolektorius, „Wagner“ tarpiniai suslėgto oro aušintuvai – pagrindiniai pakeitimai. Viršslėgio pašalinimu rūpinasi „Tial“ vožtuvai. Gaivesnį oro gūsį pagauna iš anglies pluošto pagaminti nukreipėjai. Standartinę išmetimo sistemą, pakeitė pilnai titaninė, kurią pagamino „Tomei“. Atrodo ir skamba puikiai, dirba efektyviai. Beje, dėl modifikuotos išmetimo sistemos teko sustiprinti „GT-R“ kėbulo atsparumą karščiui, todėl jis padengtas specialia karštį atspindinčia medžiaga.

Modifikuojant automobilį ir norint variklio galingumą padidinti dvigubai ar dar daugiau, būtina atkreipti dėmesį ir į pavarų dėžę. Dažniausiai ji ir tampa siena, kuri užkerta kelią tolesniam arklių auginimimui. Būtent dėl to, „StartLine“ modifikavo ir „GT-R“ pavarų dėžę. Didžiausias apkrovas startuojant pilna jėga patiria pirma pavara, todėl standartiniai pirmos pavaros krumpliai pakeisti į stipresnius, kuriuos gamina „Albins“. Sustiprintos ir krumpliaračių fiksacijos. Pavarų dėžei itin svarbus efektyvus tepimas, todėl padidintas karterio tūris, sumontuotas papildomas alyvos siurblys ir aušintuvas. Į pavarų dėžę atkeliavo ir naujas, gamykliškai modifikuotas pavarų dėžės vožtuvų modulis. Alyvos filtras – metalinis. „Nissan GT-R“ turi elektromagnetinę visų varančiųjų ratų pavaros sankabą, kurią teko modifikuoti, norint išvengti jos darbo nesklandumų. Be to, teko sustiprinti pavarų dėžės ir reduktoriaus sujungimą, bei perdaryti pagrindinio kardano korpusą.

Norint tinkamai pamaitinti ženkliai padidėjusią arklių kaimenę, varikliui tenka parūpinti daugiau kuro. Dėl šios priežasties „StartLine“ sumontavo našesnius kuro purkštukus ir visiškai naujas kuro linijas, kurias užpildo dvi „Valbro“ kuro pompos, kurių viena, per valandą gali perpumpuoti 485 litrus kuro. Papildomas kuro filtras, slėgio reguliatorius ir nauja kuro valdymo sistema, taip pat rado savo vietas. Beje, šis „StartLine“ modifikuotas „Nissan GT-R“ gali būti varomas benzinu ir vien tik E85 etanoliu. Dėl to teko sumontuotas ir etanolio jutiklį.

 

Visos šios modifikacijos atliktos pačių „StartLine“ specialistų rankomis ir galvomis. Kiekviena modifikacija atlikta galvojant apie efektyvumą, todėl šis „Nissan GT-R“ šiuo metu išvysto 950 arklio galių ir didesnį nei 900 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/h greitį pasiekia per 2,6 sekundės, o nuo 100 km/h iki 200 km/h užtrunka 4,8 sekundės. Tačiau tai jokiu būdu nėra riba, kuri priverčia sustoti.

„GT-R“ modifikacijų sąrašas gali būti kur kas trumpesnis, gali būti ir žymiai ilgesnis, nes viskas priklauso nuo poreikių ir galutinio rezultato siekiamybės. „StartLine“ specialistų patobulintas „GT-R“ nuolatos mėginamas ir testuojamas, todėl šiam automobiliui atliktos modifikacijos yra patikimos ir leidžiančios išnaudoti visą potencialą.




Copyright @ Startline.lt 2019